Friday, October 17, 2008

Første høst

Vel... jeg somler som vanlig :)

Det har ikke skjedd så veldig mye siden sist, og det er for så vidt deilig. Jeg begyner å ønske meg et liv som ikke inneholder så mange store begivenheter lenger, men bare få hverdagene til å gå på skinner, og nyte de små øyeblikkene :)

De to eldste begynte på skolen i slutten av august, og trives ganske godt på ny skole begge to.

Her er de på vei til skolen første dagen:


Maryam har faktisk blitt førsteklassing! Det er jo en stor begivenhet :) Det føles bare litt merkelig siden hun egentlig har gått på skolen ett år allerede. Hun liker seg ihvertfall mye bedre på skolen her enn i Kuwait (se nytt sitat i kolonnen til høyre). Hun koser seg med skolearbeidet, og ser at hun klarer seg bra - og elsker å gå på tur i skog og mark når de har uteskole hver tirsdag.

Her er hun i rekken (passet på å stille seg først..ha ha) utenfor klasserommet sammen med en jente i nabolaget som hun havnet i klasse med:


Og inne på pulten sin:


Nå er det blitt skikkelig høst. (Kaldt er det blitt også de siste dagene! - Nå har jeg funnet fram alle ullsokkene, sjalene og huene.) Høsten er deilig! Det er så herlig å se alle de vakre fargene og gå og vasse i løv, gå på tur, plukke kastanjer og sitte inne med stearinlys og varm kakao, og høre at regnet trommer på rutene. Joda, jeg blir nok lei av det til slutt jeg også, men akkurat nå er det bare deilig. Det er den første høsten Maimona får oppleve - og Maryam husker ikke å ha sett høst før, så det blir for så vidt en ny opplevelse for henne også.

Noen høstbilder:









2 comments:

Murmel said...

Så kjekt at du har tid til å skrive litt :-) For vi skal ikke føle at dette er press, å skrive mener jeg :-) Dessuten, nå kommer bloggetiden med høstmørke og innekvelder. Om sommeren har man ikke tid til slikt :-) Jeg kommer vel diltende etter jeg også ... smått om senn!

hijabinfo said...

Du har helt rett :) Jeg har veldig lyst til å skrive, ofte egentlig, men tiden strekker bare ikke til. Nå har jeg hatt noen rolige dager, så endelig!