Thursday, April 12, 2007

Mer vær!

I dag begynte det å virkelig øsepøsepøseregne. Mer enn i Bergen!
Ungene styrtet ut på altanen igjen (det gjorde de forrige gang det regnet også),
og vi fikk flere kommentarer á la "Dette er den store VANN-dagen"!, og hyl og latter.

Plutselig begynte dette regneværet å bråke noe voldsomt, så jeg kikket ut jeg også.

Det haglet!

Ertestore hagl dundret ned på blikktaket til svømmebassenget over gaten, og inn på
altanen vår, og rett inn i stuen også. Så jeg fikk samlet inn jentene og så stod vi og kikket
på isklumpene gjennom en lukket altandør istedet.

Her er bilde av haglkornene på altanen:

Erter!

Dessverre hadde haglet smeltet før vi fikk tatt bilde av det ved siden av noe som kunne illustrere srørrelsen - det var 35 grader trass i pøseværet.


Og her er et bilde av dusteværet i går:


Det var forresten vind fra Saudi-Arabia som sendte støvet oppover.

Her kan vi se værmelding for Kuwait:

http://www.kuwait-airport.com.kw/Index_e.htm


2 comments:

Unknown said...

Å så kjekt! :) Det tok vel knekken på alt støvet som fremdeles suste rundt i luften da mon? Også hagl da. :) Her blir det SOOOL imorgen, og så er det helg, så jeg er litt yr. :) ut og leke!

Nomaden said...

Å så deilig! Jeg vil være med :-P

Regnet tok knekken på støvet ja, og siden har det vært klart vær. Men det har faktisk regnet hver dag sist uke!